انتخاب یک پمپ

پمپ چیست؟

یک پمپ گریز از مرکز است . نیمه زباله. زباله ها. دیافراگم.

اینها نمونه های اولیه انواع مختلف پمپ های موجود در شهرداری ها هستند. در حالی که این تنوع گزینه‌های زیادی را برای انتخاب ارائه می‌دهد، اما می‌تواند فرآیند را کمی طاقت‌فرسا کند. چه یک مهندس، مدیر شرکت یا تکنسین، انتخاب یک پمپ برای کاربرد آب یا فاضلاب یک تصمیم بسیار مهم است. سبک های زیادی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام کمی متفاوت طراحی شده اند.

در حالی که همه پمپ ها مایع را به طور موثر از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کنند، همه پمپ ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از پمپ ها برای جابجایی آب غلیظ و گل آلود طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر فقط قادر به مدیریت آب تمیز و شفاف هستند. برخی از پمپ‌ها به چوب‌ها، سنگ‌ها و زباله‌های مختلف اجازه عبور می‌دهند، در حالی که برخی دیگر با چنین زباله‌هایی مسدود می‌شوند.

انتخاب پمپ نادرست می تواند منجر به عملکرد ضعیف و آسیب به اجزای پمپ شود. پمپ ها باید بر اساس نوع آب جابجا شده انتخاب شوند. اما چه چیزی باعث می شود نوع خاصی از آب برای یک پمپ قابل قبول باشد اما برای پمپ دیگر قابل قبول نباشد؟ چگونه می توان آب کمی کثیف را از آب آشغال شده متمایز کرد؟ برای انتخاب دقیق بهترین پمپ برای کار، کاربر باید به زیر سطح نگاه کند و آنچه در آب است را بررسی کند.

چرا پمپ های گریز از مرکز یک انتخاب واضح هستند؟

برای کاربردهایی که آب تمیز باید جابجا شود، پمپ های گریز از مرکز بهترین و ارزان ترین راه حل را ارائه می دهند.

پمپ‌های گریز از مرکز دارای پره‌های پروانه‌ای باریک هستند، که به این معنی است که آب شفاف، عملاً عاری از زباله، تنها نوع آبی است که این پمپ قادر به تحمل آن است. البته همیشه این احتمال وجود دارد که آب به ظاهر شفاف حداقل مقدار کمی زباله داشته باشد. به همین دلیل است که این پمپ ها به یک صافی مجهز شده اند که به عنوان یک توری ایمنی عمل می کند و از ورود زباله های نامرئی به شیلنگ ورودی جلوگیری می کند. تخلیه یک حوضچه یا کمک به پروژه تامین آب اضطراری نمونه هایی از زمانی است که یک مدل گریز از مرکز مناسب است.

اما اگر آب حتی کمی گل آلود، شنی یا پر از زباله باشد چه؟ صافی به جلوگیری از آسیب رساندن ذرات غیرمنتظره به پمپ کمک می کند، اما اگر کاربر هر مقدار زباله را در آب تشخیص دهد، باید بداند که نوع دیگری از پمپ مخصوص این وضعیت وجود دارد. برای آبی که ممکن است حاوی زباله هایی باشد که می تواند پمپ گریز از مرکز را مسدود یا به آن آسیب برساند، پمپ نیمه زباله بهترین گزینه است.

وقتی سانتریفیوژ آن را پمپ نمی کند

به عبارت ساده تر، پمپ های نیمه زباله مانند پمپ های گریز از مرکز عمل می کنند، اما دارای پره های پروانه ضخیم تر و دهانه تخلیه حلزونی بزرگتر هستند که اجازه می دهد زباله های کوچک از آن عبور کنند. به عنوان یک قاعده کلی، زباله هایی تا 0.75 اینچ یا تقریباً به اندازه یک سکه باید بدون هیچ مشکلی عبور کنند.

پمپ نیمه زباله باید در هر شرایطی استفاده شود که در آن عدم اطمینان وجود دارد که یک پمپ گریز از مرکز قادر به انجام کار است. آبی که کمی کثیف یا شنی به نظر می رسد باید با استفاده از این نوع پمپ جابجا شود. اگر حتی ذره ای از زباله وجود دارد، احتیاط کنید و با یک پمپ نیمه زباله استفاده کنید.

در حالی که یک پمپ نیمه زباله قادر است بیشتر از یک پمپ سانتریفیوژ جابجا شود، اما اگر زباله ها بیش از حد بزرگ باشند، می توانند با مشکل مواجه شوند. توانایی دست زدن به چوب، سنگ یا ذرات سنگ را ندارد. اگر کاربر چنین زباله هایی را در آب تشخیص دهد، باید سطح بعدی پمپ را انتخاب کند – پمپ زباله.

تبلیغات

پمپ های زباله می توانند زباله های بزرگ را مدیریت کنند

برای مواردی که برای پمپ نیمه زباله خیلی بزرگ هستند، پمپ زباله بهترین انتخاب است. با پره های ضخیم تر از پمپ نیمه زباله و همان دهانه تخلیه حلزونی بزرگ، پمپ زباله به همان روش عمل می کند اما اجازه می دهد زباله های بزرگتری از آن عبور کنند.

چوب های کوچک، سنگ ها و سایر زباله ها از 0.75 تا 1.25 اینچ یا تا اندازه یک سکه نیم دلاری می توانند با موفقیت از پمپ زباله عبور کنند. این امر باعث می شود آب غلیظ تر، شنی تر و کثیف تر از پمپ نیمه زباله مدیریت شود.

این پمپ‌ها برای موقعیت‌هایی که حجم بالایی از آبی که ممکن است حاوی زباله باشد باید جابه‌جا شوند،

انتخاب خوبی هستند، به‌خصوص اگر این اطمینان وجود نداشته باشد که زباله‌ها بیش از حد بزرگ هستند که نمی‌توانند توسط یک پمپ نیمه زباله جابجا شوند. حذف آب اضافی از یک مخزن یا حوضه پس از سیل ناگهانی نمونه ای از کاربردهایی است که ممکن است به پمپ زباله نیاز داشته باشد. یک پمپ زباله می‌تواند آب را در حرکت نگه دارد، حتی با وجود تکه‌های سنگ و سایر اقلام مشابه که در زیر سطح پنهان شده‌اند.

پمپ زباله می تواند آب غلیظ تر و زباله های نسبتاً بزرگ را مدیریت کند. اما آب واقعا گل آلود یا چسبناک که ممکن است حاوی جامدات بزرگتر، زباله یا ذرات دیگر باشد، یا آبی که آنقدر غلیظ است که تشخیص اینکه چه نوع زباله هایی ممکن است در زیر آب فرو رفته تقریبا غیرممکن باشد، چطور؟ یک پمپ دیافراگمی سخت ترین آب را با زباله های بزرگ به بهترین شکل اداره می کند.

تبلیغات

تشخیص دیافراگم

پمپ دیافراگمی که اغلب به عنوان “پمپ گل” یا “پمپ گل” نامیده می شود، هنگامی که آب آنقدر غلیظ یا کثیف است که کاربر نمی تواند آنچه را که ممکن است در زیر سطح پنهان شده است را تشخیص دهد، انتخاب می شود.

پمپ های دیافراگمی می توانند چوب، سنگ، گل، زباله و سایر زباله ها را تا 2 اینچ یا کمی بزرگتر از توپ گلف جابجا کنند. اساساً هر چیزی که بتواند از دهانه عبور کند، می تواند از آن عبور کند. مفید در کاربردهای مدیریت فاضلاب، قادر به پمپاژ آب گل آلود، لجن و سایر مایعات غلیظی است که قابلیت جاری شدن دارند.

همه این قابلیت ها به معنای قیمت بالاتر برای این نوع پمپ است. به همین دلیل، پمپ دیافراگمی معمولاً تنها زمانی استفاده می شود که تنها دستگاهی باشد که بتواند کار را انجام دهد. با سرعت کمتری نسبت به سایرین کار می کند، بنابراین آماده باشید که کار کمی بیشتر طول بکشد. به عنوان مثال، یک 3 اینچی. پمپ زباله آب را با سرعتی در حدود 315 گال در دقیقه (gpm) در مقایسه با 3 اینچ جابجا می کند. پمپ دیافراگمی که آب را با سرعتی در حدود 60 تا 70 گرم در دقیقه حرکت می دهد.

تبلیغات

خط پایین

با وجود بسیاری از پمپ‌های موجود، تشخیص اینکه آیا از پمپ صحیح استفاده می‌کنید، دشوار است. انتخاب نادرست ممکن است منجر به عملکرد نامطلوب پمپ شود، بدون اینکه به آسیب احتمالی اجزای دستگاه اشاره کنیم. داشتن دانش در مورد هر نوع پمپ و مهمتر از آن، آنچه در آب پمپاژ می شود، تضمین می کند که بهترین انتخاب برای کار مورد نظر انجام می شود.