پمپ بشکه کش بنزین

دهلی نو – پمپ بشکه کش بنزین تاجران و تحلیلگران گفتند که سود پالایشگاه ها از تولید بنزین در آسیا در سال جاری از پایین ترین رقم اکتبر در بحبوحه عرضه کم از چین و امید به رکورد تقاضای اندونزی سه برابر شده است، روندی که احتمالاً در فصل رانندگی تابستان ادامه خواهد داشت.

افزایش حاشیه ها همچنین می تواند قیمت بنزین را در پمپ افزایش دهد و بر ریسک های تورمی جهانی بیفزاید.

حاشیه پالایش برای تولید هر بشکه بنزین از پمپ بشکه کش بنزین خام برنت در سنگاپور در ماه فوریه به 12 دلار در هر بشکه رسید که از 4.66 دلار تخفیف در 26 اکتبر افزایش یافت.

موکش سادف، رئیس بخش پایین دستی ریستاد انرژی گفت: “ما انتظار داریم که حاشیه ها تا اوج تابستان در ماه اوت قوی باقی بماند.”

همزمان با افزایش حواشی، قیمت بنزین سنگاپور حدود 22 درصد از پایین ترین رقم 12 ماهه در دسامبر به حدود 95 دلار در هر بشکه افزایش یافته است، حتی با وجود اینکه قیمت برنت در حدود 80 دلار در هر بشکه بوده است.

Kuanhui Lee، تحلیلگر تحقیقاتی Wood Mackenzie گفت: “ما در حال حاضر شاهد قیمت های بالاتر در پمپ در برخی از مناطق آسیا مانند ویتنام هستیم و انتظار داریم که سطح قیمت ها در چند ماه آینده حفظ شود.”

روند صعودی قیمت ها پس از سکون در بازارها به دلیل ورود زیاد در سه ماهه چهارم سال 2022 از چین تامین کننده اصلی منطقه، پس از انتشار سهمیه های صادراتی جدید در ماه سپتامبر رخ می دهد.

معامله گران می گویند چندین عامل افزایشی وجود دارد که باعث افزایش سود مجتمع بنزین در این سه ماهه و سه ماهه بعدی می شود.

یک تاجر بنزین مستقر در سنگاپور گفت: «تقاضای داخلی چین، تعطیلی پالایشگاه‌های آمریکا در پایان سال گذشته و ماه رمضان از ماه آینده شروع می‌شود.

این احتمال وجود دارد که صادرات بنزین از چین در ماه فوریه برای دومین ماه متوالی کاهش یابد و به پایین‌ترین حد خود در هشت سال گذشته برسد، زیرا پس از برداشتن اقدامات سختگیرانه کنترل COVID-19 توسط دولت، مصرف داخلی افزایش یافت.

صادرات بنزین این کشور در ماه فوریه بین 285000 تن تا 360000 تن تخمین زده شد که کمتر از 840000 تن تخمینی در ژانویه بود که کمترین میزان از فوریه 2015 است.

علاوه بر این احساسات صعودی، پیش‌بینی می‌شود که واردات بی سابقه از اندونزی، بزرگترین خریدار آسیایی، پیش از جشنواره رمضان، زمانی که مردم برای پیوستن به خانواده‌ها برای جشن‌ها به جاده می‌روند، وجود دارد.

اروپا، حواشی ایالات متحده

در شمال غربی اروپا، علیرغم صادرات نسبتا ضعیف در سراسر اقیانوس اطلس به دلیل افزایش ذخایر ایالات متحده، حاشیه سود بنزین از حدود منفی 2 دلار در هر بشکه در اواسط دسامبر، پایین ترین سطح در سال 2020، به حدود 15 دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

در حالی که ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته های گذشته افزایش یافته است، آنها حدود 15 میلیون بشکه کمتر از مدت مشابه در سال های 2015-2019 هستند، به این معنی که این کشور احتمالاً وارد فصل رانندگی تابستانی خود خواهد شد که ذخایر غیرفصلی پایین است، دیلان سیم. تحلیلگر بازار پمپ بشکه کش بنزین در FGE گفت.

در همین حال، چندین پالایشگاه ایالات متحده تعمیرات فصلی را آغاز کرده اند و پالایشگاه های اروپایی نیز در ماه های آینده تعطیلی برنامه ریزی شده را انجام خواهند داد.

سیم افزود: عرضه اروپا همچنین تحت تأثیر از دست دادن پمپ بشکه کش بنزین سبک روسیه برای ترکیب بنزین به دلیل ممنوعیت اتحادیه اروپا بر فرآورده نفتی روسیه خواهد بود.

او گفت: «همه این عوامل باید نه تنها به ترک های بنزینی اروپا، بلکه همچنین ترک های پمپ بشکه کش بنزین آمریکا و آسیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، قدرت بخشد.»