اورینگ لاستیک EDPM در مقابل اورینگ لاستیک نیتریل

هنگامی که نوبت به انتخاب یک لاستیک مصنوعی برای کاربرد آب بندی می شود، واقعاً از انتخاب ناامید هستید. اما برای اورینگ با هدف کلی، بهتر است جستجوی خود را به EPDM و نیتریل محدود کنید. مشکل اینجاست که کدام بهترین است؟ راه حل های پلیمر TRP با این مقایسه عمیق لاستیک EPDM در مقابل لاستیک نیتریل، حکم خود را به ما می دهد.

حلقه های لاستیکی از محلول های پلیمری TRP

لاستیک مصنوعی انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. EPDM و نیتریل دو ترکیب لاستیکی هستند که معمولاً برای ساختن اورینگ با مقرون به صرفه و همه منظوره استفاده می‌شوند. بنابراین کدام یک برای برنامه شما بهتر است؟

بیایید دریابیم.

مزایا و معایب لاستیک EPDM در مقابل لاستیک نیتریل

TRP Polymer Solutions یک تولید کننده پیشرو در صنعت قطعات آب بندی لاستیکی با کارایی بالا است. ما مجموعه ای جامع از محصولات آب بندی را از هر نوع ماده پلیمری قابل تصور ایجاد می کنیم. این ما را واجد شرایط منحصربفرد می کند تا در مورد مزایای طیف وسیعی از مواد لاستیکی مختلف بحث کنیم.

در اینجا، ما مزایا و معایب لاستیک EPDM در مقابل لاستیک نیتریل را بررسی خواهیم کرد. هر دوی این ترکیبات لاستیکی خواص بسیار خوبی برای ایجاد اورینگ ارائه می دهند و دوام قابل مقایسه ای را ارائه می دهند. جایی که آنها به طور قابل توجهی با هم تفاوت دارند، مقاومت آنها در برابر رسانه های خاص و شرایط محیطی است.

مزایای لاستیک EPDM

EPDM یا مونومر اتیلن پروپیلن داین، به طور گسترده ای برای ساخت اورینگ و سایر مهر و موم ها برای انواع کاربردهای صنعتی، مانند خطوط بخار و سیستم های ترمز کامیون استفاده می شود. از مزایای اورینگ EPDM ‘O’ می‌توان به توانایی آن‌ها در کنترل محدوده دمای عملیاتی نسبتاً گسترده از -50 درجه سانتی‌گراد تا +150 درجه سانتی‌گراد و مقاومت عالی آنها در برابر ازن و نور خورشید اشاره کرد. لاستیک EPDM همچنین مقاومت خوبی در برابر فشار، سایش، بخار، اسیدها و پاره شدن دارد.

معایب لاستیک EPDM

عیب اصلی لاستیک EPDM مقاومت نسبتا ضعیف آن در برابر سوخت های نفتی، روغن ها و حلال های غیر قطبی است. این پاشنه آشیل EPDM در مقایسه مستقیم با نیتریل است.

مزایای لاستیک نیتریل

لاستیک نیتریل که با نام Buna-N یا NBR نیز شناخته می شود، از ترکیب بوتادین و اکریلونیتریل ساخته می شود. نیتریل همه کاره و قابل اعتماد، مقاومت خوبی در برابر بنزین، سوخت دیزل، روغن موتور، اسیدها و حلال های غیر قطبی ارائه می دهد. به همین دلیل، به طور گسترده ای برای اورینگ های O نیتریل همه منظوره در کاربردهای خودرو، دریایی و هوافضا استفاده می شود. لاستیک نیتریل را می توان برای محدوده دمایی متوسط ​​بین 25- تا 100+ درجه سانتی گراد فرموله کرد. همچنین مقاومت خوبی در برابر سایش و فشرده سازی دارد.

معایب لاستیک نیتریل

ایرادات اصلی لاستیک نیتریل این است که هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، هوای عمومی و ازن عملکرد ضعیفی دارد. همچنین مقاومت نسبتاً ضعیفی در برابر بخار دارد، به خصوص در مقایسه با EPDM.

حکم اورینگ

انتخاب بین لاستیک نیتریل در مقابل لاستیک EPDM نسبتاً ساده است. برای حلقه‌های O بادوام که در ازن، نور خورشید، بخار و محدوده دمایی نسبتاً وسیع عملکرد خوبی دارد، اورینگ EPDM O انتخاب واضحی هستند. با این حال، در جایی که اشعه ماوراء بنفش و ازن یک عامل نیستند، اما سوخت‌ها هستند، اورینگ O نیتریل یک گزینه قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای عمومی ارائه می‌دهند.